onsdag 18. mars 2009

Dagen som gikk til helvette!

Onsdag 18. Mars'09 skulle klassen til Bavallen på Voss for og stå på ski/snowboard. Smarte Cecilie skulle stå på brett, noe hun aldri hadde gjort før - Vickii skulle lære henne å stå.

Hele dagen begynte med at jeg reiste til bystasjonen og gikk bort til togstasjonen der vi skulle ta tog til Voss. Når jeg kom der fikk jeg beskjed om at vi måtte ta busser fordi at det var jobbing på togsporene mellom Arna og Dale. Jeg gikk ut sammen med Maria og da var alle bussene full. Etter mye stress heiv NSB oss inn på et tog til Arna. Toget var stappfullt av elever som liksom skulle ha fått plass på alle de bussene. Jeg, Sandra, Lena og Maria stresset litt kan man si. Når vi kom til Arna heiv de oss inn i busser, tre stk. Bussene ble stappfulle og alt var bare dårlig opplegg av NSB. Første tunellen vi kommer til, Arnanipa tunellen var selvfølgelig stengt pga. kræsj på andre enden av den. Der sto vi da i ihvertfall en halvtime minst! Da vi s
lapp gjennom hadde en personbil, en buss med elever fra Åsane og en firmabil kræsjet. Tilslutt kom vi oss til Dale der vi måtte ta tog igjen opp til Voss. Når vi kom fram der tok vi buss opp til Bavallen og sto i evigheter for å få kjøpe heiskortene. Jeg var passe irritert! :-p

På vei bort i stolheisen skjønte jeg at det aldri kom til å gå bra med meg ned derfra, jeg angret men hoppet no oppi likavell. På veien opp fikk Vickii gjennomgå av mitt tyt om at eg angret. Tilslutt kom vi opp og jeg kom meg faktisk utav stolheisen uten og tryne. Vi festet snowboardet og begynte å kjøre, Lena og Sandra var vekke før jeg visste ordet av det. MEN min kjære Vickii sto igjen og hjalp meg hele veien. FYFAEN så mange tryninger og fyfaen så vondt det gjorde i beina mine. Ettersom at jeg faktisk ikke har lov og stå på noe sånn pga. skader så gikk det til helvette og etter en god stund så tok jeg det av meg og gikk ned til kafeèn. Jeg hadde så vondt at jeg så vidt klarte og gå. Etter å ha sittet der en stund måtte jeg snakke med snøscooter mennene. De kjente på min opphovnede fot og sa jeg ikke kunne kjøre sånn ned. Så de kjørte meg til stolheisen igjen, fyfaen så flaut. I stolheisen måtte jeg sitte NED, ja NED! Jeg trodde jeg skulle dø av
flauhet. Etter det satt jeg i kafeen helt nede til vi skulle gå. Når toget kom til Bergen så mast vi selvfølgelig bussen og vi satt oss på Burger King for å ete oss sjokk og feit! :) HAHA.

Har dere stått på ski/brett i år?
Gikk det bra?

<3>

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar